Showing posts with label wedding reminder. Show all posts
Showing posts with label wedding reminder. Show all posts

Sunday, April 1, 2012

red alert!!


hi readers!

today: exactly 2 months left before my big day.

damn!

hantaran tak beli complete lagi. rumah sewa tak cari lagi. honeymoon takde lagi. barang banyak tak complete lagi. macam-macam tak finalize lagi. tak bayar itu ini lagi. sigh sigh sigh!


urmmm...

kasut custom made from absolutelygorgeous by amy (link) dah dapat! cantik sangat-sangat! rasa nak peluk buat tidur. haha. i'm such a little kid when I get my wish list.

workmanship cantik & kemas. leather lining lembut. padding pun banyak. tapi belah kiri macam ketat sikit dekat tempat pijak. so, kena pakai selalu la bagi longgar. amy cakap, kalau tak jadi jugak, bagi kat dia balik. nanti dia expand.

i nak DIY:
  • photobooth
  • photobooth props
  • guestbook
  • fabric flower for hantaran deco
  • fabric flower for dulang girls
  • deco paperbag for VIP doorgift,
tu je kot. adoi. banyaaaakkk! tapi semangat DIY ni, makin lama makin malas. lagi betambah-tambah takde mood. patutla orang DIY ambil masa. my advice is, nak DIY buatlah awal. sebelum prob & stress u betambah nak dekat-dekat kahwin. contoh terbaik, adalah saya -_-


photo booth idea


pic courtesy from google & marthastewartweddings

for photobooth, i suruh Mr. E setelkan buat macam gambar atas tu. i tengok cara DIY guna polisterin je. buat bentuk crescent, ptotong, pastu letak glitter2, gantung pakai fishing wire kat atas ceiling.

tapi Mr. E nak sangat guna kayu. dia cakap lag kuku & durable. up to u, dear. i ingat nak yang senang je. i prefer letak curtain gelap belakang crescent moon tu. sebab baru nampak ke'glitter'an moon tu. hihi. harap-harap dapat la macam dalam gambar atas ni. lantak la Mr. E macam mana dia nak buat pun. janji i dapat apa i nak.


photo booth props

masquerade theme





tak-tahu-apa-nama theme. tapi i suka sebab dia print real lips untuk jadikan prop.


floral theme. i like. super cute!!


all pics taken from google

i memang kurang minat prop misai mulut yang biasa-biasa orang dok jual & DIY. i suka yg more extraordinaire. lol. i kan over. payah juga nak DIY prop masquerade mask & floral tu. i ingat nak letak prop bulu-bulu juga. so boleh letak kat leher serta bergambar dengan perasaan "akulah diva abad ini". hahaha.


inspiration for guest book











pic courtesy from the Giffy shop (link).

all design look simple yet lovely right? i paling suka 2 gambar yang terakhir.

Giffy shop tu kedai kawan sekelas i time sekolah rendah. dia buka kedai tu dengan bf dia. minat sama kot. dua-dua suka benda kreatif. mula beroperasi dalam 3-4 tahun lepas dekat wangsa walk mall. sekarang dah ada 2 branches, wangsa walk mall & terbaru dekat KL city festival, setapak. congrats Mira!! i like your creative artworks.

order la dengan dia. murah je. boleh customized ikut design/theme u nak. cantik pula tu. simple. i like simple guestbook dari yang sarat dengan quilling paper & fancy deco kat cover depan. kemas je kan?

VIP Doorgift Paperbag

untuk VIP doorgift, i bagi towel mandi 1, 1 doorgift box isi ferrero roche 2 biji (adult guest doorgift) & 1 popcorn (kids doorgift). VIP tu bukan VIP menteri ke apa ye. VIP tu macam family, crew majlis, kalau cukup, bridesmaid & dulang girls. ni la paper bag nye. simple je.


i bajet 70 je paper bag. sebab kos mahal. i beli paperbag kat Wakim (link), harga RM1.50. size besar juga. esok adik laki i pergi belikan. sebab i tak berani pergi jalan kaki sorang-sorang area tu. nanti nak deco sikit la paperbag tu. takkan kosong bodoh je kan? tapi idea takde lagi nak deco camne. i suka doily paper gak. hihi.

ni kain mum untuk bertandang. lawa kan? baby pink lace & baby blue satin crepe. saja tunjuk sebab nak bagitahu i yang beli kain ni kat jakel, jalan TAR. orang tu letak pakej 4 meter satin biasa + 2 meter lace RM250. i dapat bargain, 4 satin crepe + 2 meter lace jadi RM200. i pun tak sangka i ni pandai buat muka kesian. rezeki mum kot :D


our latest photo.. yeah, he is camera avoider. muka pun macam malas je nak layan i kan. haha.


till then.

. Hugs . Hugs . Hugs .
♥ Lana ♥

Wednesday, March 14, 2012

Wedding - 3 months left

salam readers.

mood nak berblogging makin lama makin merundum. payah betul. haha. quick updates!

  1. borang kebenaran nikah dah suruh Mr. E fill, bawa saksi jumpa qariah, dapatkan surat kebenaran nikah. kene remind selalu. Mr. E selalu malas & terlupa -_-
  2. HIV test 23 march ni.
  3. first fitting baju reception dengan designer 16 march ni.
  4. collect reception shoes dengan amy hujung bulan ni. standby duit jangan lupa.
  5. dah booked jurunikah untuk nikah kat dewan nanti. thanks ustaz manaf from masjid putra, putrajaya. sangat helpful :)
  6. dah send script & wedding tentatives kat emcee.
  7. i tak pergi redang island. sebab backache. grrrr... tapi i spent some quality times with Mr. E ♥
  8. Mr. E competition next week. remind him: kereta dia nak kena sevis, nak pergi tailor buat blazer baru, beli helmet, jodphurs, riding gear! more training!
  9. siapkan DIY bunga pahar. dah siap 90 uollss!! tinggal 20 bunga je lagi.
  10. siapkan DIY bunga hantaran.
  11. siapkan props untuk photobooth!
  12. kena finalized handbouquet & backdrop photobooth dengan kak Nuwoo.
  13. decide nak DIY veil nikah/hantar someone to do it *please decide lana!*
  14. alter skirt nikah/buat skirt baru. *please decide cepat*
  15. beli paper bag untuk VIP doorgift.
  16. finalized quotation dengan hall & hall's caterer.
  17. prepare final exam question paper untuk dear students.
  18. buat proposal untuk phD! woot woot! :)
ok tu je kot. banyak gila benda nak buat. kena start the engine, speed up!
time will kill me slowly. lols.